7 technik, które możesz wdrożyć samodzielnie, aby poprawić widoczność strony

Ile razy słyszałeś o „Top 10” w wynikach wyszukiwarek? To hasło powtarza się bardzo często w kontekście pozycjonowania stron internetowych, ponieważ 10 najwyższych pozycji ma największą „klikalność”. A co za tym idzie, szansę na odwiedziny. Jeżeli Twoja strona nie znajdzie się dostatecznie wysoko, odbiorcy po prostu do niej nie dotrą.

Podejmij zatem kroki, które sprawią, że w Twoim zasięgu będzie nawet najwyższa pozycja w wynikach Google. Pewne działania warto pozostawić profesjonalistom – oni wiedzą, jak to zrobić najlepiej. Inne możesz wdrożyć sam oraz z pomocą swoich współpracowników. Zaczynamy!

1. Odpowiednio redaguj treści na swojej stronie.

Keywords, czyli odpowiednie słowa kluczowe, to główny punkt programu. Używaj jednak nie tylko ogólnych fraz, ponieważ będziesz walczyć o uwagę z dużą konkurencją. Wybieraj również te, które bardziej trafiają w Twoją niszę, są dla Ciebie charakterystyczne, a nadal wpisywane w wyszukiwarkach przez potencjalnych klientów.

Nie zapominaj o odpowiednim formatowaniu treści. Artykuły powinny zawierać:

  • tytuł,
  • nagłówki (H1, H2 itd.),
  • wypunktowania, listy, pogrubienia itp.,
  • równomiernie rozmieszczone w tekście słowa kluczowe.

2. Regularnie publikuj wartościowy dla Twoich odbiorców content.

Systematyczne aktualizowanie bloga dobrej jakości treścią wpływa na pozycjonowanie, ponieważ algorytmy Google promują treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. To również idealna przestrzeń do używania słów kluczowych, na które chciałbyś być odnajdowany w sieci.

3. Nie zapominaj o meta tagach!

Meta tytuł (ang. meta title) Twojej strony to pierwsze, co internauta zobaczy w wynikach wyszukiwarki (oraz po otwarciu karty w przeglądarce). Zadbaj o to, by był to tekst, który zachęci go do wizyty i jasno odpowie na pytanie, w czym Twoja firma się specjalizuje. Oprócz tego istotny jest również meta opis (ang. meta description). Opis ten widoczny wyłącznie w wynikach wyszukiwania, jednak nie należy go pomijać. Umieść w nim wartościowe frazy kluczowe i zadbaj o jego odpowiednią długość. Nie powinna przekraczać 155 znaków.

4. Czerp z możliwości, jakie daje linkowanie wewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne to linki, które nie tylko pomagają użytkownikowi w nawigacji strony, ale również wspierają jej pozycjonowanie. To ważny element optymalizacyjny strony w zakresie SEO. Linkowanie wewnętrzne umożliwia zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarce (konkretnie robotom wyszukiwarki) dotarcie do wszystkich podstron serwisu internetowego.

Zwróć uwagę zarówno na menu i pojawiające się w nim słowa kluczowe, ale też na artykuły i umieszczone w nich odnośniki do innych podstron Twojej witryny.

5. Zadbaj o linkowanie do Twojej strony w serwisach zewnętrznych.

Jeżeli adres strony pojawi się na stronach branżowych, powiązanych z podejmowaną przez Ciebie tematyką, poprawi to Twoją pozycję w rankingu wyszukiwarki. Link building i content marketing idą w parze. Twoim celem nie powinno być jedynie zdobycie wartościowego linku. Powinien za nim iść wartościowy content, który docenią odbiorcy.

6. Zaprzyjaźnij się z Google Search Console.

Pomoże Ci to monitorować pozycję strony internetowej w wynikach w wyszukiwarce. Platforma Google Search Console daje dostęp do narzędzi i raportów, dzięki którym możesz samodzielnie monitorować obecną pozycję własnej witryny. Dodatkowo na bieżąco nadzorujesz ewentualne problemy SEO, z którymi serwis się boryka – dzięki temu natychmiast możesz reagować i wprowadzać zmiany. Google Search Console to doskonały łącznik pomiędzy Twoją stroną a robotami wyszukiwarki.

Warto również dodać – co jest szczególnie istotne, kiedy publikujesz nową stronę internetową – poprzez platformę Search Console zgłaszasz do Google swój serwis. W tym celu przesyłasz na platformę tzw. mapę strony – czyli zbiorczy plik z listą adresów podstron całego serwisu. Dzięki tej mapie roboty wyszukiwarki właściwie zaindeksują Twoją stronę, co ułatwi jej odnalezienie w przeglądarce przez potencjalnego klienta.

Przygotowanie mapy strony to nic strasznego – obecnie możesz ją łatwo i automatycznie wygenerować, korzystając z dostępnych narzędzi (np. pluginy do WordPressa). Twoim zadaniem będzie przesłanie tak wygenerowanego pliku do Google Search Console.

7. Nie zapomnij o optymalizacji wydajności serwisu.

Niewydajny serwis, wolno ładujące się strony, problem z odczytaniem treści na smartfonach – to zmora nie tylko dla Twoich użytkowników, ale również ważny parametr dla Google. Dodajmy – parametr, który negatywnie wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwań. Im wydajniejszy serwis, tym lepiej odbierany przez Google. Zapewne część rzeczy będziesz mógł wdrożyć sam, w innych przypadkach warto zgłosić się do developera lub agencji odpowiadającej za stronę.

W tym kontekście chcielibyśmy zwrócić jeszcze Twoją uwagę na jeden element – certyfikat bezpieczeństwa SSL (narzędzie zapewniające ochronę witryn, używane do bezpiecznych połączeń internetowych). Certyfikat SSL zdecydowanie powinien się znaleźć w serwisie – jest ważny zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i dla użytkowników, których większość opuszcza od razu strony, które nie są zabezpieczone.

Bądźmy w kontakcie

Masz pytanie dotyczące pozycjonowania? Świetnie, napisz do nas! Chętnie odpowiemy.